Create The Future
نویسنده :مهدی کاظمی
تاریخ:یکشنبه 4 فروردین 1392-11:11 ب.ظ

فناوری اسکای اکتیو......


آیا شرکتهای خودروساز به آینده فکر می کنند؟ بیشترین دغدغه ها و نگرانیهای آنان چیست؟ در پاسخ میتوان گفت مهمترین چالش خودروسازان کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و مصرف سوختهای فسیلی در چند سال آینده خواهد بود. لذا بسیاری از تولیدکنندگان خودرو تلاشهای خود را روی طرحهای مربوط به آینده متمرکز کرده و خودروهای آینده را با سوختها یا حاملهای انرژی مانند الکتریسیته، هیدروژن، اتانو
ل و متانول تصور می کنند و تمامی تلاش خود را در بخشهای تحقیق و توسعه به کار گرفته اند تا در توسعه فناوریهای جدید مربوط به آن از یکدیگر پیشی بگیرند.




ادامه مطلب

نوع مطلب : Engine 

نویسنده :مهدی کاظمی
تاریخ:پنجشنبه 1 فروردین 1392-01:58 ب.ظ

شمع

شمع
 شمع موتور یکی از فاکتورهای موثر در میزان بازدهی احتراق موتور خودرو می باشد. اگر شمع مناسب در خودرو به کار رود می توان در مصرف سوخت و افزایش توان و قدرت موتور خودرو تاثیرات را به وضوح مشاهد کرد.

جنس الکترود مرکزی شمع ایریدیوم (سوزنی) از آلیاژ ایریدیوم - رادیوم می باشد. ایریدیوم 6 بار سخت تر و 8 بار مستحکم تر از پلاتینیوم (جنس الکترود شمع های معمولی) است.

شمع های سوزنی (ایریدیوم) با تکیه بر خواص مواد بکار رفته در آنها و تکنولوژی بالای در ساختمان، دارای جرقه قوی تر در داخل سیلندر و امکان انتشار احتراق همگن را در محفظه احتراق سیلندر پدید می آورد و باعث افزایش بازده احتراق میگردد، از عمر طولانی تری برخوردار بوده و نیاز به فیلرگیری کمتری دارند.

در خودروهایی که از کویل های مجزا و با توان الکتریکی بالا (همچون نیسان ماکزیما) استفاده می شود، استفاده از شمع های ایریدیوم به جهت مقاومت حرارتی بالای الکترودهای شمع، اجتناب ناپذیر می باشد



نویسنده :مهدی کاظمی
تاریخ:پنجشنبه 1 فروردین 1392-01:35 ب.ظ

مطالبی کوتاه در مورد زاویه کمبر. پیچ جاده و مرکز ثقل خودرو


1.زاویه کمبر

زاویه کمبر یکی از زوایای مهم هندسی چرخ های خودروست.
تغییر در مقدار و علامت آن تاثیر بسیار زیادی بر روی دینامیک حرکت خودرو و میزان ساییدگی لاستیک ها و سرعت استهلاک قطعات جلوبندی خودرو خواهد گذاشت.

مزیت کمبر منفی پایداری بهتر خودرو در پیچ ها و عیب آن ساییدگی سطح داخلی لاستیک هاست. (ایده آل برای مسابقات ریس)

در کمبر صفر سطح تماس تایر با جاده در زمان ایستا حداکثر است. (ایده آل برای مسابقات درگ)

کمبر مثبت در کورس های بالای تعلیق (بازی زیاد فنر) مناسب است. (ایده آل برای مسابقات آفرود)

ادامه مطلب




شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic