تبلیغات
Mechanical Men - Aerodynamic Aid ابزار آیرودینامیک

Create The Future
نویسنده :هاتف فرجی
تاریخ:یکشنبه 29 بهمن 1391-11:23 ب.ظ

Aerodynamic Aid ابزار آیرودینامیک

Wing - rear spoilers

در زودتر از 60 ثانیه مهندسین فراری کشف کردند که به وسیله اضافه کردن یک پوشش انعطاف پذیر.......
  ( ما آن را "باله" مینامیم ) در انتهای عقب, نیروی بالابرنده میتواند به طور چشمگیرانه ای کاسته شود یا هر برآیند هر نیروی تولید شده ی عمودی.در همین موقع فقط نیروی کشش کمی زیاد است.


" alt="" />wing

باله اثر هدایت کردن اکثریت جریان هوا که به طور مستقیم سقف را ترک میکند بدون برگشت به عقب دارد.این عمل نیروی بالابرنده را کاهش میدهد.( اگر ما زاویه ی باله را افزایش دهیم صد کیلوگرمی از نیروی عمودی ممکن است ایجاد شود ).


هنوز ذره ی کمی از جریان هوا وجود دارد که تابع است و ترک میکند زیر انتهای باله را. این اجتناب میکند از جریان گردابی( اغتشاش ) که ظاهر میشود در ماشین های غیر fastback. (مانند فورد موستانگ-کلاس CLS مرسدس بنز-پورشه پانامرا ).


مثلا بقایای موثر کشش. همانطور که جریان های هوایی خیلی کوجکی وجود داردند که از این راه تبعیت میکنند.
این جبران نیروی بالابرنده میتونه به راحتی توسط باله حذف بشه.

bale" alt="" />

باله باید نصب شود در بالا تا از جریان هوا سود ببرد.در این ماشین به نظر میرسد باله فقط به عنوان تزئین استفاده شده است.

اولین خودرو باله دار فراری 246SP در مسابقات اتومبیلرانی استقامت در سال 1962 بود.فقط یکسال بعد 250GTO ماشینی خیابانی ثبت کرد small duck انتهای باله عقب البته به عنوان اولین ماشین خیابانی.به هر حال باله رایج نبود تا اینکه پورشه در سال 1972 نشان داد آنرا در مدل 911RS 2.7 .فقط یکسال بعد 911RS 3.0 استفتده کرد از یک باله "دم نهنگ" که کاملا نیروی بالابرنده را برطرف میکرد.این بعدا برای 911S یک مارک تجاری شد.

مترجم: هاتف فرجی



 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.