تبلیغات
Mechanical Men - ترجمه مطلب???What is Piston Slap

Create The Future
نویسنده :مهدی کاظمی
تاریخ:چهارشنبه 16 اسفند 1391-06:24 ب.ظ

ترجمه مطلب???What is Piston Slap

توضیحات... 


پیستون اسلپ چیز جدیدی نیست در موتورهای احتراق داخلی و تراکمی (کمپرسی) و قبلا نیز وجو داشته است (یکطرفه یا عمود بر) حرکت پیستون در مقابل دیواره سیلندر که در آن حرکت اولیه یک پیستون موازی با (بالا و پایین رفتن) سیلندر درنظرگرفته میشود. همه ی پیستون رانده میشود یا حرکت میکند در موتورهای احتراق داخلی  یا تراکمی (کمپرسی)  آیا مقدار مشخصی دارد پیستون اسلپ . پیستون بیش از حد ضربه میزند زمانیکه فاصله بین پیستون وسیلندر بیش ازحد بزرگ باشد .خلاصی یا فاصله  پیستون به سیلندر بیش از حد زیاد می شود یا از طریق سایش و عدم تطابق پیستون و سیلندر در زمان تولید  ویا ترکیبی از هر دو می باشد .
نویز یا صدای قابل شنیدن همراه با ضربه زدن و یا لرزش بیش از حد است با توجه به تاثیر عمود بر پیستون درمقابل دیواره سیلندر ضربه پیستون قابل شنیدن است که بطور معمول بیشتر در زمان که موتور تازه استارت زده یا روشن شده است . پیستون پس از گسترش با کاهش حرارت پیستون به سیلندر فاصله میگیرد بنابراین باعث کاهش تاثیر عمود بر پیستون در مقابل دیواره سیلندر و سر و صدای حاصل از آن می شود.
در این مورد پیستون شرکت معروف جنرال موتورز در طراحی پیستون با هاپریوتکتیک (آلیاژ الومینیوم و سیلیکون) نقص در ضربه موتور کاهش می یابد و یا حذف دامنه پیستون ( کاهش جرم رفت وبرگشتی ) و یک حلقه بسته بالاتر  برای کاهش سوخت های نسوخته درطرف تاج پیستون - پیستون را با سیلندر مناسب مهم تر است.  مقدار  تحمل فاصله  مجاز بین پیستون و سیلندر برای جلوگیری از پیستون اسلپ قابل شنیدن توسط یک عامل حداقل 50% کاهش می یابد . همواره با هدف قرار دادن لبه باریک برای پیستون به سیلندر برای جنرال موتورز درطول تولید انبوه اتفاق افتاده است. بنابراین دربرخی از موتورها پیستون اسلپ قابل شنیدن ندارند  وبرخی از موتورها پیستون اسلپ بر روی تنها یک یا دو سیلندر ممکن است باشد. 


نوع مطلب : Engine 

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.